1. Elektronica
  2. gaming headset

Top 10 beste gaming headsets - Test en reviews 2024

Speel je graag videospelletjes?

Als je op zoek bent naar een gaming headset, dan hebben we precies de lijst voor je. Onze redactie heeft alle beste gaming headsets getest en de top 10 gevonden die je een voorsprong geeft bij je volgende spel. Van surround sound tot ruisonderdrukking, deze gaming headsets hebben het allemaal.

Een goede gaming headset kan het verschil maken in je gameplay. Met kristalhelder geluid en functies als surround sound en ruisonderdrukking kun je elke voetstap van je vijand horen en hem met gemak uitschakelen. Zorg ervoor dat je volgende spel zo leuk mogelijk is door een van onze top 10 gaming headsets te kiezen.

Ontdek onze top 10 beste gaming headsets.

Laatst bijgewerkt: 6 apr. 2024

Beste gaming headsets - TOP 3 gaming headsets

We starten met de top 3 van de beste gaming headsets die na onze vergelijking als beste zijn beoordeeld. Wij denken dat je met de koop van een van deze gaming headsets een gaming headset met een goede prijs- en kwaliteitsverhouding koopt.

1. Nacon Gaming Headset

Ervaar een rijke bas en nauwkeurige hoge tonen met de Nacon RIG 800 Pro HS draadloze Gaming Headset. Deze headset heeft 40 mm drivers die een meeslepende audio-ervaring leveren. Het basisstation biedt eenvoudig toegang tot 3D-audio voor een betere geluidskwaliteit tijdens het gamen. De Nacon RIG 800 Pro HS Wireless Gaming Headset bevat ook een comfortabele hoofdband en oorschelpen. Deze headset is de perfecte keuze voor elke PlayStation 5&4 gamer.

2. Logitech Gaming headset

De Logitech G535 LIGHTSPEED Gaming Headset is de perfecte pasvorm voor elke gamer. Hij is niet alleen draadloos en Discord gecertificeerd voor heldere communicatie, maar heeft ook een USB-aansluiting voor eenvoudige plug-and-play. De G535 heeft ook een volumeregelaar en een flip-to-mute microfoon, zodat je de headset gemakkelijk kunt bedienen. De headset is ook licht en comfortabel, met een omkeerbare verende hoofdband die het gewicht verdeelt en verstelbaar is voor een perfecte pasvorm.

3. SteelSeries Arctis 3 Gaming Headset

De SteelSeries Arctis 3 Gaming Headset is de perfecte keuze voor gamers die superieur geluid, comfort en stijl willen op alle gaming platforms. Met zijn afneembare 3,5mm kabels is de Arctis 3 compatibel met PC, PlayStation 5&4, Xbox Series X|S & Xbox One, Nintendo Switch, VR, Android en iOS. Voor de ultieme game-ervaring beschikt de headset ook over surround sound op pc en Xbox Series X|S & Xbox One. Dus waar je ook speelt, je kunt genieten van de geweldige audiokwaliteit van de Arctis 3.

1. Elektronica
  2. gaming headset

Inhoudsopgave

Top 10 - De nummers 4 t/m 10 gaming headsets

De top 3 van de beste gaming headsets zijn na ons onderzoek de gaming headsets met de beste prijs- en kwaliteitsverhouding. Maar we hebben nog meer diverse gaming headsets voor je getest.

Mocht je in onze top 3 gaming headsets nog geen geschikte gaming headset voor jezelf hebben gevonden, lees snel verder voor onze nummers 4 t/m 10 in onze top 10 gaming headsets. Vergelijk deze gaming headsets weer met elkaar en ontdek welke gaming headset voldoet aan jouw wensen en eisen.

Bekijk ook:

4. Strex Gaming Headset

Maak kennis met de Strex Gaming Headset met Microfoon. Deze professionele hoofdtelefoon is speciaal ontworpen voor gamers, met 7.1 surround sound, noise cancelling en een ergonomisch ontwerp. Zo kun je eindelijk genieten van de ultieme game-ervaring, met superieure geluidskwaliteit en comfort. Met deze hoofdtelefoon kun je elk klein detail in je spel horen, of het nu voetstappen zijn die van achteren naderen of het flauwste gefluister van vijandelijke dialoog. En met de noise cancelling functie kun je volledig opgaan in je spel zonder enige afleiding. Het ergonomische ontwerp zorgt ervoor dat de headset comfortabel is om te dragen tijdens lange spelsessies, en de verstelbare hoofdband betekent dat hij kan worden aangepast aan elke hoofdmaat. Je kunt je dus concentreren op je spel en niet op je ongemak. Als je serieus wilt gamen, dan heb je een serieuze headset nodig zoals de Strex Gaming Headset met Microfoon. Breng je gameplay vandaag nog naar een hoger niveau.

5. Razer BlackShark Gaming Headset

De Razer blackshark is de perfecte headset voor elke pc-gamer. Met zijn verbluffende geluidskwaliteit, superieure microfoon duidelijkheid, en uitstekende geluidsisolatie, voel je je als een echte pro het besturen van je weg naar de overwinning. De best-in-class microfoon zorgt ervoor dat je teamgenoten je altijd luid en duidelijk horen, terwijl de geavanceerde audiodrivers zorgen voor meeslepend, levensecht geluid met ongelooflijke details en diepte. Of je nu vijanden fraggt in een online wedstrijd of je laatste overwinning streamt naar je fans, de Razer blackshark helpt je om op je best te klinken. Til je gaming dus naar een hoger niveau met de Razer Blackshark V2 X Gaming Headset - PC - Zwart.

6. JBL Gaming Headphones

De JBL Quantum 100 gaming hoofdtelefoon tilt je game-ervaring naar een hoger niveau! Deze stijlvolle hoofdtelefoon is voorzien van deQuantumsound Signature, die meeslepend en nauwkeurig geluid levert. Met deze hoogwaardige hoofdtelefoon hoor je elk detail en voel je elke explosie. Bovendien houdt het comfortabele over-ear ontwerp je urenlang gefocust op je spel.

7. HyperX Cloud II Gaming Headset

Maak kennis met de HyperX Cloud II Gaming Headset voor PC. Deze premium gaming headset heeft geavanceerd 7.1 surround geluid, voor meeslepende game audio die je midden in de actie plaatst. Cloud II heeft ook een ruisonderdrukkende microfoon voor kristalheldere voicechat, en comfortabele oorkussens van geheugenschuim voor urenlang gamecomfort. Of je nu je favoriete online shooter speelt of virtuele werelden verkent, met de Cloud II Gaming Headset geniet je van meeslepende game-audio in surround sound. Met zijn geavanceerde 7.1 surround sound en ruisonderdrukkende microfoon is deze headset perfect voor serieuze gamers die het maximale uit hun game-ervaring willen halen. De oorkussens van traagschuim zorgen voor langdurig comfort, terwijl je met de audioregeling op het oor gemakkelijk het spelgeluid en het chatvolume kunt regelen zonder je handen van de controller af te halen. Als je op zoek bent naar een eersteklas gaming headset die je gaming naar een hoger niveau tilt, kijk dan niet verder dan de HyperX Cloud II Gaming Headset voor PC.

8. Trust GXT Bedrade Gaming Headset

Als je op zoek bent naar een krachtige en duurzame gaming headset, dan is de Trust GXT 488 Forze de perfecte keuze. Deze bedrade headset is compatibel met zowel de PS4 als de PS5, en heeft een inklapbare microfoon en verstelbare hoofdband voor maximaal comfort. Het over-ear ontwerp zorgt ervoor dat je alle actie kunt horen, terwijl de gewatteerde oorschelpen je zelfs tijdens lange gamesessies comfortabel houden. Met zijn krachtige geluid en geweldige bouwkwaliteit is de Trust GXT 488 Forze de perfecte keuze voor elke gamer.

9. Bigben Stereo Gaming Headset

Introductie van de Bigben Stereo Gaming Headset V1 - Nintendo Switch - Neon Red/Blue; een gebruiksvriendelijke gaming headset geschikt voor elke gamer! Deze veelzijdige headset is compatibel met de Nintendo Switch OLED, PC, Xbox en PlayStation 5 & 4 consoles en biedt hoogwaardige audio voor al je gaming behoeften. De rood-blauwe headset van Bigben sluit gemakkelijk aan via de 3,5 mm aansluiting en wordt ook geleverd met een 1,2 meter lange kabel, zodat je genoeg bewegingsvrijheid hebt tijdens het gamen. Met de comfortabele oorschelpen en verstelbare hoofdband kun je urenlang gamen, terwijl de afneembare microfoon zorgt voor heldere communicatie met je teamgenoten. Of je nu vijanden neerhaalt in je nieuwste shooter of nieuwe werelden verkent in een RPG, de Bigben Stereo Gaming Headset V1 - Nintendo Switch - Neon Red/Blue geeft je het voordeel dat je nodig hebt om als winnaar uit de bus te komen.

10. SteelSeries Game Headset PS5/PS4

De SteelSeries Arctis 7P+ draadloze headset is het perfecte accessoire voor de ultieme game-ervaring op PlayStation 5. Met zijn lossless 2.4 GHz draadloze audio geniet je van game-audio met ultralage latentie, terwijl de batterijduur van 30 uur je urenlang ononderbroken laat gamen. Met de eenvoudige bediening via de headset kun je eenvoudig de zijtoon en andere instellingen regelen, terwijl de duurzame lichtgewicht stalen hoofdband en de verstelbare elastische brilband zorgen voor een comfortabele, veilige pasvorm. Bovendien zorgt de lossless draadloze verbinding met ultra-low-latency ervoor dat je tijdens het gamen niets mist. Of je nu je favoriete multiplayer games speelt of nieuwe werelden verkent in de singleplayer modus, de SteelSeries Arctis 7P+ draadloze headset geeft je de voorsprong die je nodig hebt om als winnaar uit de bus te komen.

Hoe wordt de top 10 beste gaming headsets bepaald? - Best geteste gaming headset van 2024

We willen een goede en overzichtelijke top 10 van de beste gaming headsets voor je opstellen. Hiervoor moeten de diverse gaming headsets natuurlijk objectief vergeleken worden met elkaar.

Om een zo goed mogelijke beoordeling te kunnen maken letten we onder meer op de volgende aspecten:

• Gebruiksgemak
  • Design
  • Duurzaamheid
  • Kwaliteit
  • Prijs
  • Merk

Door deze aspecten mee te wegen in de gaming headsets vergelijking kun je de verschillende gaming headsets het beste testen.

De top 3 van de beste gaming headsets scoort gemiddeld het beste op deze aspecten en hebben volgens ons de beste prijs- en kwaliteitsverhouding.

Natuurlijk heeft niet iedereen heeft hetzelfde budget en daarom houden wij er ook rekening mee om gaming headsets uit elke prijsklassen te bekijken.

Conclusie top 10 beste gaming headsets

Gaming headsets zijn een must-have voor elke gamer. Ze bieden je een meeslepende spelervaring, en ze zorgen ervoor dat je de mensen om je heen niet stoort.

Veelgestelde vragen over de gaming headsets vergelijken met elkaar

Uit ons onderzoek is naar voren gekomen dat de top 3 beste gaming headset de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft.  Maak je een keuze uit deze 3 gaming headsets dan zit je goed:

• Nacon Gaming Headset
  • Logitech Gaming headset
  • SteelSeries Arctis 3 Gaming Headset

Wij verkopen zelf geen van bovenstaande gaming headsets. Wél hebben wij voor je uitgezocht waar je het product het beste kunt kopen. Als je op de “Goedkoopste deal” knop drukt, word je automatisch naar de beste verkoper gebracht, waar je je aankoop kan doen.

Welke producten we op de eerste plaats zetten en welke daarna op volgorde van 2 tot 10, hangt af van in hoeverre een gaming headset voldoet aan verschillende criteria.

Bij deze gaming headset vergelijking hebben we onder meer gelet op:

• Gebruiksgemak
  • Uiterlijk
  • Levensduur
  • Kwaliteit
  • Prijs
  • Merk

De gaming headsets die volgens ons het meeste aan deze criteria voldoen zetten we in onze top 3 beste gaming headset in 2023. Uiteraard betekent dit niet dat de producten die buiten onze top 3 zijn gevallen geen goede gaming headsets zijn. Alle bovenstaande 10 gaming headsets voldoen aan de door onze gestelde review criteria.

Onze gaming headset reviews worden onafhankelijk van andere partijen geschreven. Wij doen dit dus niet in opdracht van een fabrikant of webshop. Wij krijgen dan ook van niemand betaald om een een geteste gaming headset hoger of juist lager te ranken.

Voor elk product worden dezelfde criteria gehanteerd en de review komt dus op basis van ons eigen test oordeel tot stand.

Disclaimer:

Scholierencommunity heeft bovenstaande gaming headset reviews met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de productverzending of het product zelf. Wij krijgen een kleine vergoeding als het product uiteindelijke via onze link wordt gekocht. Wij krijgen echter niet betaald om producten juist hoger of lager te laten ranken. Dit blijft onze persoonlijke menining n.a.v. de test!

Jan
Jan

Hallo allemaal, ik ben Jan, ik ben 37 jaar oud. In mijn dagelijks leven ben ik werkzaam als onderwijzer. In mijn vakgebied heb ik dagelijks te maken met scholieren en hun vraagstukken. Met de ervaring en kennis die ik heb, zet ik reviews in elkaar en hoop ik hiermee eenieder die met vragen t.a.v school of scholieren te helpen.